سی تی ویزا CTvisa

ویزای توریستی آلمان

فهرست مطالب

آلمان واقع در قلب اروپا، یکی از مقاصد برتر برای بسیاری از مسافران جهان است. معماری قدیمی، زیرساخت ها و تاریخ غنی آن، این کشور را به بهترین مقصد برای سفر تبدیل کرده است. علاوه بر این، این کشور برای انواع آبجو، نان فوق العاده و سوسیس شناخته شده است.

علاوه بر این، یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان و نرخ بیکاری بسیار پایین را دارد. به این ترتیب، این کشور همچنین کشوری با امکانات برای سرمایه گذاران و کارمندان است. با شهریه پایین دانشگاه و برخی از بهترین دانشگاه های جهان، بسیاری از دانشجویان آرزوی تحصیل در اینجا را دارند.

ویزای توریستی آلمان
ویزای توریستی آلمان

ویزای توریستی آلمان چیست؟

ویزای توریستی آلمان یک ویزای شینگن کوتاه مدت برای آلمان است. این به دارنده آن اجازه می دهد تا برای مقاصد گردشگری، به عنوان گشت و گذار و تجربه این کشور به آلمان سفر کند. حداکثر اعتبار 90 روز در یک دوره 180 روزه قابل اعطا است.

آیا برای آلمان به ویزای شینگن نیاز دارم؟

اگر کشور شما به توافقنامه آزادسازی ویزا با کشورهای شنگن نرسیده باشد، به ویزای توریستی آلمان نیاز خواهید داشت.

در حال حاضر 62 کشور از ویزای توریستی آلمان معاف هستند . اگر تابعیت هر یک از این 62 کشور را دارید، برای مقاصد گردشگری نیازی به ویزای آلمان ندارید.

شرایط ویزای شینگن آلمان برای گردشگران و بازدیدکنندگان

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای توریستی آلمان به شرح زیر است:

  • فرم درخواست ویزای توریستی آلمان.
  • پاسپورت شما که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.
  • دو عکس مطابق با دستورالعمل آلمان.
  • مدارک اقامت در آلمان
  • گواهی عدم اعتراض اگر دانشجو هستید، مدرسه یا دانشگاه شما باید این گواهی را برای شما صادر کند. اگر کارمند هستید، کارفرما یا شرکتی که در آن کار می کنید باید این نامه را برای شما صادر کند. اما اگر دانشجو نیستید و کار هم نمی کنید، این مدرک الزامی نیست.
  • پاکت نامه . این نامه پوششی شخصی باید دلیل سفر به آلمان، مدت زمان اقامت و کارهایی که در آنجا انجام خواهید داد را توضیح دهد.
  • گواهینامه رانندگی و/یا قبض آب و برق به نام شما . این به عنوان مدرک اقامت در کشوری که قصد دارید برای ویزا درخواست دهید، مورد نیاز است.
  • بیمه سلامت مسافرتی آلمان . باید برای کل دوره بازدید شما معتبر باشد و باید در بین کل کشورهای منطقه شینگن موجود باشد.
  • اثبات رزرو بلیط رفت و برگشت رزرو شده (در صورت وجود). باید کل برنامه تور و تاریخ های مربوط به بازدیدهایی که قصد دارید انجام دهید را نشان دهد.
  • بسته تور رزرو شده (در صورت وجود).
  • اثبات تمکن مالی کافی

اگر به دیدن یکی از اعضای خانواده یا دوست خود در آلمان هستید، باید موارد زیر را نیز ارسال کنید:

  • اعلامیه رسمی تعهد . این سند در اداره اتباع بیگانگان در آلمان توسط عضو خانواده میزبان در آلمان دریافت می شود. با این نامه میزبان باید هزینه های زندگی و اقامت در طول بازدید شما را متقبل شود.
  • شناسنامه شخص میزبان . یا در غیر این صورت کارت ثبت نام میزبان.
  • دعوت نامه توسط میزبان . در نامه باید دلیل دعوت شما، رابطه آنها با شما، مدت اقامت و آدرس منزل آنها در آلمان را نشان دهید.
  • مدرکی دال بر رابطه شما با میزبان .

چگونه برای ویزای توریستی آلمان اقدام کنیم؟

برای دریافت ویزای توریستی آلمان باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. تکمیل فرم درخواست ویزای شینگن آلمان. می توانید فرم درخواست ویزای توریستی آلمان را به صورت آنلاین پیدا کنید .
  2. مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید . بخش بسیار مهمی از فرآیند درخواست ویزای توریستی آلمان، جمع آوری مدارک مورد نیاز است. با توجه به این اسناد، افسران ویزای آلمان در مورد درخواست شما تصمیم خواهند گرفت.
  3. برای مصاحبه ویزا وقت بگیرید . درخواست ویزای توریستی آلمان باید در سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور محل زندگی شما تسلیم شود.
  4. هزینه ویزا را پرداخت کنید . هزینه درخواست ویزای توریستی آلمان 80 یورو است ، در حالی که برای کودکان 6 تا 12 سال باید 40 یورو بپردازید، در حالی که برای افراد 0 تا 6 سال رایگان است. اما، با توجه به ملیت خود، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه کمتری داشته باشید.
  5. منتظر پردازش باشید . رسیدگی به درخواست ویزای توریستی آلمان توسط مقامات مربوطه حداکثر 15 روز طول می کشد . در صورت نیاز به بررسی بیشتر درخواست، این دوره می تواند تا 30 روز تمدید شود.

کجا باید درخواست ویزای شینگن آلمان خود را ارسال کنم؟

در برخی کشورها، آلمان پذیرش ویزا را به مراکز خصوصی درخواست ویزا واگذار کرده است. علاوه بر این، اگر قصد دارید در طول سفر خود از سایر کشورهای شینگن دیدن کنید، فقط در صورتی که آلمان مقصد اصلی شما باشد، از مقامات آلمانی درخواست دهید. این یعنی:

  • روزهای بیشتری را در آلمان نسبت به سایر کشورها سپری خواهید کرد.
  • شما به میزان مساوی از روزها را در هر کشور سپری خواهید کرد، اما از طریق آلمان وارد منطقه شینگن خواهید شد.

بهترین زمان برای درخواست ویزای توریستی آلمان چه زمانی است؟

بهترین زمان برای درخواست ویزای توریستی آلمان حدود یک ماه قبل از تاریخی است که قصد سفر به آلمان را دارید. با این حال، اولین زمانی که می توانید درخواست دهید شش ماه قبل و آخرین آن دو هفته قبل از سفر مورد نظر شما است.

در صورت رد درخواست ویزا چه کاری باید انجام دهم؟

اگر درخواست شما برای ویزای توریستی آلمان رد شود ، هنگام دریافت پاسپورت خود دلیلی برای آن دریافت خواهید کرد. اگر فکر می کنید که سفارت درخواست شما را به اشتباه رد کرده است، همیشه می توانید نسبت به این تصمیم تجدید نظر کنید.

این کار را با نوشتن نامه تجدید نظر رد ویزا و ارسال آن به سفارت انجام دهید. معمولاً سفارت برای رد ویزا یک دوره معتبر به شما می دهد. اگر در این مدت نسبت به تصمیم اعتراض نکنید، پس از پایان آن دیگر نمی توانید این کار را انجام دهید.

چند بار می توانم با ویزای شینگن وارد آلمان شوم؟

ویزای شینگن بر اساس تعداد دفعاتی که به شما اجازه ورود به آلمان را می دهد و تعداد کشورهای شینگن که می توانید با آن سفر کنید گروه بندی می شوند:

  • ویزای یکنواخت شینگن آلمان . این ویزا به شما اجازه می دهد تا حداکثر 90 روز در هر دوره 180 روزه از آلمان و سایر کشورهای شینگن بازدید کنید. بسته به تعداد ورودی هایی که می توانید در مدت اعتبار ویزای خود انجام دهید، این دو ویزای یکنواخت شینگن برای آلمان هستند:
    • ویزای شینگن “یک بار ورود” آلمان . شما می توانید وارد آلمان شوید و در سراسر ایالت های شینگن حرکت کنید، بیش از یک بار در طول دوره اعتبار ویزا. پس از خروج از قلمرو شنگن، بازگشت به آن با همان ویزا امکان پذیر نیست.
    • ویزای شینگن “چند ورودی” آلمان . اگر این ویزا را دریافت کنید، تا زمانی که قانون 90/180 روز را نقض نکنید، می توانید هر چند بار که نیاز دارید وارد قلمرو شینگن شوید و از آن خارج شوید .
  • ویزای محدود شنگن آلمان (LTV ). هنگامی که این ویزا به شما اعطا می شود، به این معنی است که شما حق ندارید در سایر کشورهای شینگن حرکت کنید. شما فقط باید در آلمان بمانید.

آیا می توان ویزای شینگن آلمان را تمدید کرد؟

به عنوان یک قاعده، ویزای شینگن آلمان قابل تمدید نیست. با این حال، این قانون مواردی را که دلایل جدی وجود دارد که نمی توانید آلمان را ترک کنید، نادیده می گیرد، به شرح زیر:

  • فورس ماژور . وقتی دلایل قوی خارج از کنترل شما وجود دارد که مانع از بازگشت شما به کشور خود می شود. یعنی بلایای طبیعی، عدم ترافیک هوایی به دلیل بدی آب و هوا و غیره.
  • دلایل بشردوستانه زمانی که به دلیل یک حادثه فاجعه بار یکی از اعضای خانواده ساکن آلمان و موارد مشابه قادر به سفر نباشید.
  • دلایل جدی شخصی در صورت یک رویداد مهم تجاری یا حرفه ای غیرقابل پیش بینی که نمی توان منتظر ماند.
  • ورود دیرهنگام به منطقه شینگن زمانی که دیر وارد آلمان شده اید و از دوره ویزای خود به طور کامل استفاده نکرده اید.

حتی در موارد ذکر شده، در صورت عدم درخواست تمدید در مدت 90 روز اقامت، تمدید تعلق نخواهد گرفت.

آیا گردشگران می توانند با ویزای شینگن در آلمان کار کنند؟

خیر، با ویزای شینگن نمی توانید در آلمان کار کنید. ویزای شینگن به دارنده آن حق کار در هر نقطه از 29 کشور شنگن را نمی دهد. اگر می خواهید در آلمان کار کنید، باید برای یکی از ویزاهای زیر اقدام کنید:

  • ویزای کار آلمان
  • ویزای جستجوی کار آلمان
  • ویزای فریلنسر آلمان

آیا می توانم با ویزای توریستی در آلمان کسب و کار ایجاد کنم؟

ویزای توریستی آلمان به شما این حق را نمی دهد که یک کسب و کار در آلمان ایجاد کنید. برای انجام این کار، در عوض باید ویزای اقامت طولانی مدت آلمان برای خوداشتغالی دریافت کنید .

جستجو