سی تی ویزا CTvisa

ویزای دوره زبان آلمان

فهرست مطالب

گر قصد تحصیل در دانشگاه های آلمان را دارید، ممکن است مجبور باشید ثابت کنید که زبان آلمانی را در سطح مورد نیاز می دانید. چند نوع گواهینامه توانایی زبان آلمانی وجود دارد که دانشگاه های آلمان آن را به رسمیت می شناسند. سه مورد اصلی آنها به شرح زیر است:

  • آزمون زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی (TestDaF)
  • مدرک زبان آلمانی موسسه گوته (GDS)
  • دیپلم زبان آلمانی کنفرانس دائمی وزرای آموزش و پرورش و امور فرهنگی سطح دو (DSD)

اگر مدرک زبان ندارید، دانشگاه ها اغلب از شما می خواهند که دوره ای را برای دریافت آن در آلمان بگذرانید. این دوره ممکن است تا سه ماه یا حتی بیشتر طول بکشد.

ویزای دوره زبان آلمان
ویزای دوره زبان آلمان

آیا باید برای ویزای دوره زبان آلمانی اقدام کنم؟

ملیت شما تعیین می کند که آیا به ویزای دوره زبان آلمان نیاز دارید یا خیر. در صورتی که:

  • شما شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و انجمن تجارت آزاد اروپا هستید
  • شما شهروند استرالیا، کانادا، اسرائیل، ژاپن، جمهوری کره، نیوزیلند یا ایالات متحده هستید.

اتباع بقیه کشورهای جهان برای شرکت در دوره زبان در آلمان باید برای ویزا اقدام کنند.

شرایط ویزای دوره زبان آلمان

هنگامی که برای ویزا درخواست می کنید، باید مدارکی را برای اثبات واجد شرایط بودن آن ارائه دهید. مدارک مورد نیاز برای ویزای دوره زبان آلمان طولانی مدت به شرح زیر است:

  • دو فرم درخواست ویزای ملی آلمان. فرم ها باید به طور کامل تکمیل و با اطلاعات واقعی در مورد خود پر شوند.
  • پاسپورت معتبر شما باید حداقل 6 ماه قبل از تاریخ مورد نظر برای بازگشت به کشور خود معتبر باشد.
  • دو عکس ویزای آلمان یکسان.
  • مدارک اقامت در آلمان این می تواند باشد:
    • رزرو هتل
    • توافق نامه کرایه.
    • نامه دعوت از میزبان در آلمان.
    • اثبات مالکیت یک آپارتمان یا خانه در آلمان.
  • کپی ویزاهای قبلی
  • نامه تایید ثبت نام دوره زبان یا گواهی ثبت نام . این دوره باید شامل حداقل 18 ساعت در هفته کلاس به مدت حداقل 3 ماه باشد.
  • انگیزه نامه – که در آن متقاضی دلیل تمایل به شرکت در دوره زبان آلمانی را نشان می دهد.
  • گواهی بیمه درمانی دانشجویی خریداری شده که کل اقامت در آلمان را پوشش می دهد.
  • مدرک پرداخت هزینه ویزا
  • مسدود شدن حساب بانکی برای اثبات کفایت مالی 

*توجه: هر اصل باید به همراه دو فتوکپی ارائه شود

بسته به سفارت، ممکن است لازم باشد مدرکی مبنی بر نداشتن سابقه کیفری ارائه دهید. شما باید این سند را از مقامات مربوطه در کشور محل اقامت خود (یعنی ایستگاه پلیس) دریافت کنید. افسر ویزا ممکن است در مصاحبه ویزا به مدارک اضافی نیاز داشته باشد.

 

انواع ویزای دوره زبان

شما می توانید برای یکی از دو نوع ویزای دوره زبان با توجه به دلیل تمایل به شرکت در دوره درخواست دهید:

  • ویزای آموزش زبان – اگر قصد یادگیری زبان آلمانی و بازگشت به کشور خود را دارید.
  • اقامت برای آمادگی تحصیلی – اگر قصد یادگیری زبان آلمانی برای شرکت در تحصیل در دانشگاه یا موسسه آموزش عالی آلمان را دارید.

پس از اتمام دوره، اگر مایل به درخواست برای یک دانشگاه آلمان هستید، باید به کشور خود بازگردید. سپس می توانید برای متقاضی دانشجوی آلمان یا ویزای دانشجویی آلمان از کشور محل اقامت خود اقدام کنید.

اگر قبلا در دانشگاه پذیرفته شده اید، اما گذراندن دوره زبان شرط است، فقط باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. ویزای دانشجویی همچنین به شما امکان می دهد تا قبل از ثبت نام در دانشگاه در دوره ای شرکت کنید.

روند درخواست ویزای دوره زبان آلمان

هنگام درخواست ویزای آلمان با هدف شرکت در دوره زبان در آلمان، باید یک فرآیند خاص را طی کنید. فرآیند درخواست ویزای آلمان شامل مراحل زیر است:

  1. فرم درخواست ویزای ملی آلمان را پر کنید.
  2. اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک مورد نیاز را دارید.
  3. قراری تعیین کنید.
  4. در مصاحبه شرکت کنید
  5. هزینه ویزا را پرداخت کنید.

فرم درخواست ویزای ملی آلمان را پر کنید

به سوالات صادقانه پاسخ دهید و مراقب باشید که اشتباه فنی نکنید. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات ارائه شده در این فرم با سایر مدارک مورد نیاز مطابقت دارد. فرم درخواست را اینجا بیابید .

اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک مورد نیاز را دارید

ممکن است برخی از سفارت‌خانه‌ها/کنسولگری‌ها از شما بخواهند که ثابت کنید که قبلاً دانش آلمانی کمی دارید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که هزینه های دوره زبان خود را از قبل پرداخت کنید. در صورت اعطای ویزا، باید به طور منظم در کلاس ها شرکت کنید. لطفا توجه داشته باشید که باید حداقل 18 تا 25 ساعت در هفته ثبت نام کنید.

قراری تعیین کنید

در اسرع وقت برای مصاحبه ویزا در سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود وقت بگیرید. اگر قبل از مراجعه به مرکز درخواست وقت رزرو نکنید، آنها درخواست را نمی پذیرند. تمام درخواست های ویزا فقط در صورتی پذیرفته می شود که قبل از قرار ملاقات داشته باشید.

در مصاحبه شرکت کنید

برای مصاحبه به مرکز درخواست ویزا بروید و درخواست ویزای خود را ارسال کنید. دیر نکن! قبل از آن خود را آماده کنید تا از استرس و موقعیت های ناخوشایند در طول مصاحبه جلوگیری کنید.

هزینه ویزا را پرداخت کنید

پس از پرداخت هزینه ویزا، رسید برای شما صادر می شود. آن را نگه دارید زیرا هنگام دریافت ویزا به آن به عنوان مدرک نیاز خواهید داشت.

لطفا به موقع برای ویزای دوره زبان آلمانی خود اقدام کنید. بسته به زمان درخواست، پردازش ویزای شما ممکن است تا سه ماه طول بکشد.

اگر درخواست ویزای شما رد شود ، بیشتر دوره‌ها هزینه‌هایی را که پرداخت کرده‌اید پس می‌دهند. فقط مراقب باشید مدارک مورد نیاز را به دوره برگردانید. این شامل نامه اصلی تایید کننده ثبت نام دوره، نامه اصلی امتناع ویزا و مشخصات بانکی شما می باشد. اما هزینه ثبت نام قابل استرداد نیست.

آیا می توانم با ویزای دوره زبان در آلمان کار کنم؟

توجه داشته باشید که تحت هیچ شرایطی با ویزای دوره زبان اجازه کار در آلمان را نخواهید داشت. با این حال، اگر ویزای دانشجویی دارید، اما در دوره ای به عنوان آمادگی برای دانشگاه شرکت می کنید، می توانید برای ساعات محدودی کار کنید. ویزای دانشجویی به شما وضعیت دانشجویی می دهد حتی اگر در یک دوره زبان شرکت می کنید، که کار را قانونی می کند.

لطفاً توجه داشته باشید که ویزای دوره زبان به شما اجازه می دهد تا در سراسر قلمرو شینگن سفر کنید ، زیرا آلمان یکی از کشورهای عضو است.

اگر دوره کمتر از سه ماه طول بکشد چه کاری باید انجام دهم؟

اگر دوره کمتر از سه ماه طول بکشد، ممکن است مجبور شوید برای ویزای کوتاه مدت آلمان درخواست دهید. از طرف دیگر، اگر قرار است دوره بیش از این طول بکشد، احتمالاً باید برای ویزای دوره زبان آلمان طولانی مدت درخواست دهید.

پس از ورود شما به آلمان با ویزای دوره زبان

زمانی که به آلمان می‌رسید، دو کار دیگر برای تکمیل کردن دارید. ابتدا آدرس خود را در نزدیکترین دفتر ثبت نام به محل خود در آلمان ثبت کنید.

دوم، برای اجازه اقامت تحصیل آلمان از اداره مهاجرت در شهری که در آن ساکن شده اید درخواست دهید. توجه داشته باشید که برای دریافت اجازه اقامت باید یک قرار قبلی بگیرید، هزینه ها را پرداخت کنید، در مصاحبه شرکت کنید و مدارکی را ارائه دهید.

جستجو