سی تی ویزا CTvisa

ویزای بازنشستگی اتریش

فهرست مطالب

آیا مقصدی برای بازنشستگی بهتر از یک کشور صنعتی بسیار توسعه یافته که یکی از بالاترین استانداردهای زندگی را ارائه می دهد وجود دارد؟

اتریش نقش مهمی در بسیاری از صنایع دارد و در بین اقتصادهای جهان رتبه بالایی دارد. این یک مکان عالی برای افراد مستقل از نظر مالی است که می خواهند در یک مکان جدید مستقر شوند و سال های بازنشستگی خود را در آنجا بگذرانند.

ویزای بازنشستگی اتریش
ویزای بازنشستگی اتریش

چگونه می توانم در اتریش بازنشسته شوم؟

اتریش ویزای بازنشستگی خاصی ندارد، اما گزینه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای بازنشستگی به آنها دسترسی داشته باشید.

شهروندان بازنشسته از یک کشور ثالث که مایل به بازنشستگی در استرالیا هستند، می توانند مجوز اقامت « به جز شغل پردرآمد» را دریافت کنند. ”

« اجازه سکونت به جز اشتغال سودمند » نوعی اجازه اقامت است که برای افراد مستقل از نظر مالی صادر می شود. برای دریافت مجوز تسویه حساب باید شرایط عمومی و ویژه را داشته باشید.

توجه: از آنجایی که سالانه تعداد محدودی مجوزهای شهرک صادر می شود، باید مطمئن شوید که از قبل یک مکان سهمیه برای تأیید درخواست وجود دارد. 

چه مدت می توانم با مجوز بازنشستگی در اتریش بمانم؟

معمولاً « مجوز سکونت به جز اشتغال سودمند » برای مدت محدود 12 ماهه (یک ساله) صادر می شود.

معیارهای واجد شرایط بودن برای بازنشستگی در اتریش

برای واجد شرایط بودن برای دریافت ویزای بازنشستگی در اتریش، شما (یک تبعه کشور ثالث) باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • شما شرایط عمومی برای اعطای مجوز اقامت را دارید.
  • داخل سهمیه یک مکان موجود است. (هر سال تعداد محدودی مجوز سکونت صادر می شود.)
  • شما یک درآمد ماهانه منظم (مستمری خارجی، درآمد حاصل از دارایی ها، سپرده های پس انداز، سهام شرکت و غیره) معادل میزان نرخ های استاندارد قانون بیمه عمومی اجتماعی (ASVG) دارید.

الزامات بازنشستگی اتریش برای اتباع خارجی

برای دریافت مجوز تسویه حساب، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • شما باید وسایل زندگی کافی داشته باشید. اتباع کشورهای ثالث موظف به داشتن درآمد ثابت و منظم برای تأمین معاش خود بدون نیاز به مطالبه مزایای اجتماعی عمومی هستند.
  • شما باید پوشش بیمه درمانی داشته باشید. شهروندان یک کشور ثالث باید از پوشش بیمه درمانی برخوردار باشند که در اتریش مزایایی را ارائه می دهد و همه خطرات را پوشش می دهد.
  • شما باید طبق استانداردهای محلی محل اقامت مرسوم داشته باشید. اتباع کشورهای ثالث باید ثابت کنند که دارای یک عنوان قانونی برای اقامتگاه هستند. محل اقامت باید برای خانواده او مناسب باشد.

شرایط درآمد ماهانه ویزای بازنشستگی اتریش

نرخ استاندارد برای سال 2022، طبق قانون عمومی بیمه اجتماعی برای ویزای بازنشستگی اتریش، به شرح زیر است:

نرخ استاندارد دو برابر نرخ
تنها 1035 دلار 2070 دلار
زوج های متاهل یا شراکت 1630 دلار 3260 دلار
کودک وابسته 160 دلار 320 دلار

توجه: به خاطر داشته باشید که میزان درآمد غیرفعال عادی باید دو برابر نرخ مرجع عادی باشد.

آیا می توانم با ویزای بازنشستگی اتریش کار کنم؟

متأسفانه مجوز سکونت به جز اشتغال سودمند به شما اجازه کار نمی دهد. این نوع اجازه اقامت به دارنده آن این حق را می دهد که بدون شغل سودمند در اتریش مستقر شوند. بنابراین، انجام هر گونه فعالیت سودآور مجاز نیست.

هزینه بازنشستگی در اتریش چقدر است؟

اتریش ممکن است کمی گران و بیش از بودجه شما احساس کند، اما این بدان معنا نیست که بازنشستگی در آنجا برای شما غیرممکن است. اگرچه اتریش کشوری گران قیمت محسوب می شود، کیفیت زندگی ای که اتریش به شما ارائه می دهد ارزش صرف هر پنی را دارد.

یک فرد مجرد می تواند انتظار داشته باشد که ماهانه مبلغی در حدود 900 دلار برای مایحتاج خود بدون پرداخت اجاره بها خرج کند. در حالی که هزینه های تخمینی ماهانه برای یک خانواده چهار نفره حدود 3020 دلار است .

شهرهایی مانند وین و اینسبروک به عنوان گران ترین شهرهای اتریش شناخته می شوند. بنابراین، توصیه می شود شهرهای ارزان تر و مقرون به صرفه تر مانند گراتس و کلاگنفورت را در نظر بگیرید.

در اینجا میانگین هزینه های زندگی در اتریش آورده شده است:

محل اقامت (اجاره) هزینه ماهیانه
آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 740 دلار
آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 600 دلار
آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر 1340 دلار
آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز 1090 دلار
محل اقامت PRICE در هر متر مربع
قیمت خرید آپارتمان در سیتی سنتر 5190 دلار
قیمت خرید آپارتمان خارج از مرکز 3815 دلار
غذا هزینه ها
شیر 1.30 دلار
برنج 1.18 دلار
تخم مرغ 3.20 دلار
گوجه فرنگی 1.95 دلار
سیب زمینی 2.85 دلار
سیب (کیلوگرم) 2.30 دلار
خدمات رفاهی هزینه های ماهانه (85 متر مربع)
برق، آب، گرمایش، سرمایش، زباله 235 دلار

بیمه درمانی برای بازنشستگان در اتریش

مراقبت های بهداشتی در اتریش یک سیستم مراقبت های بهداشتی دو لایه است که از دو بخش تشکیل شده است – بخش مراقبت های بهداشتی خصوصی و بخش مراقبت های بهداشتی عمومی. اتریش دارای یک سیستم مراقبت های بهداشتی با بودجه عمومی است که دسترسی رایگان به خدمات مراقبت های بهداشتی را برای شهروندان کم درآمد یا بدون درآمد ارائه می دهد. با این حال، دیگران باید مبلغ کمی را به عنوان کمک های اجتماعی بپردازند.

اتریش دو گزینه بیمه درمانی برای مهاجران ارائه می دهد: بیمه سلامت عمومی و بیمه درمانی خصوصی، اما برخی از شهروندان هر دو را انتخاب می کنند.

  • بیمه سلامت عمومی برای همه ساکنان (خوداشتغال، مستمری بگیر، بیکار و غیره) از جمله خارجی ها اجباری است. ممکن است بیماران ملزم به پرداخت هزینه برخی از درمان ها باشند، اما بخشی از هزینه ها توسط صندوق بیمه سلامت بازپرداخت می شود.
  • بیمه سلامت خصوصی. مهاجران بازنشسته ساکن در اتریش می توانند بین بیمه درمانی خصوصی یا ثبت نام برای بیمه عمومی یکی را انتخاب کنند. شما می توانید در یک شرکت اتریشی ثبت نام کنید یا با شرکت های بیمه سلامت با یک طرح بین المللی مراقبت های بهداشتی برای بیمه درمانی خصوصی همکاری کنید.

توجه: در اتریش، فرزندان تحت تکفل شما از مزایای سلامتی مشابه شما و همسرتان برخوردارند و می توانند به صورت رایگان شامل بیمه شوند.

چرا در اتریش بازنشسته شوید؟

در اینجا چند دلیل وجود دارد که اتریش یک مکان عالی برای بازنشستگی است.

  • کیفیت زندگی. اتریش به خاطر سبک زندگی باکیفیتی که به شهروندانش ارائه می دهد شناخته شده است و از نظر کیفیت زندگی در رتبه دوم قرار دارد. بسیاری از شهرهای اتریش به دلیل آزادی، حقوق زنان و بشر و فضای سبز در بین شهرهای قابل زندگی در جهان قرار دارند.
  • مراقبت های بهداشتی. شهروندان اتریش از خدمات درمانی رایگان برخوردار هستند. اتریش این امکان را برای شهروندان خود فراهم کرده است که بسته به طرح پزشکی خود به خدمات بهداشتی عمومی و خصوصی دسترسی داشته باشند. مراقبت های بهداشتی این کشور عالی، مقرون به صرفه و برای همه قابل دسترس است.
  • ایمنی. اتریش که اغلب به عنوان یکی از امن ترین کشورهای جهان شناخته می شود، مهاجران زیادی را برای اقامت در این کشور جذب کرده است. اتریش با نرخ پایین جرم دزدی، حمله، ربودن ماشین، و جرایم خشن که به ندرت اتفاق می‌افتد، مکان مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند در محیطی امن زندگی کنند.
  • طبیعت. اتریش با چشم‌اندازهای خیره‌کننده از کوه‌های آلپ و دریاچه‌های شفاف که مناظر بت‌ناپذیری را ایجاد می‌کند، برای یک دوران بازنشستگی آرام و آرام مناسب است. این کشور دارای جاذبه های طبیعی و منحصربفرد فراوان و مناظر مختلف بسیار متنوع است.

بهترین مکان ها برای بازنشستگان در اتریش کدامند؟

انتخاب مکانی که نیازهای شما را برآورده می کند هنگام تصمیم گیری در مورد اقامت در کدام بخش از اتریش بسیار مهم است. اتریش مکان های بسیار خوبی را ارائه می دهد که هر فردی می تواند آنچه را که به دنبالش است بیابد. در اینجا برخی از بهترین مکان ها برای بازنشستگان در اتریش آورده شده است.

وین

پایتخت اتریش در ناحیه شرقی رود دانوب قرار دارد. وین یک مقصد گردشگری کلاسیک با بازدیدکنندگان از سراسر جهان است. ارزش های هنری و فکری وین توسط موتزارت، بتهوون، زیگموند فروید و دیگر اتریشی های مشهور شکل گرفته است. شما از فضا، فرهنگ، ظرافت و شکوه این شهر زیبا شگفت زده خواهید شد و کار سختی برای ترکیب با مردم محلی نخواهید داشت.

اینسبروک

جواهر آلپ اتریش پنجمین شهر بزرگ اتریش است که به خاطر مناظر خیره کننده اش شناخته شده است. با مناظر چشمگیر کوه های آلپ، اینسبروک به یک سرزمین عجایب زمستانی با پیست های اسکی و میزبانی مسابقات ورزشی زمستانی تبدیل شده است که مردم را از سراسر جهان به خود جذب می کند. اگرچه اینسبروک به دلیل ورزش های زمستانی خود شناخته شده است، اما به دلیل موقعیت مکانی خود اختلاف دمای سالانه بیشتری نسبت به اکثر مناطق اروپای مرکزی دارد.

سالزبورگ

یکی دیگر از گزینه های بازنشستگی شهر زیبای سالزبورگ است که در مرز آلمان با چشم اندازی از کوه های آلپ شرقی واقع شده است. سالزبورگ ترکیبی عالی از تاریخ و فرهنگ دارد و یکی از سبزترین شهرهای اتریش است. این شهر همچنین میزبان سازگارترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی اتریش است و محله‌های بسیار خوبی را ارائه می‌کند که می‌توانید در آن‌ها بازنشسته شوید و راحت زندگی کنید.

فلدکیرش

منطقه غربی اتریش برای گذراندن دوران بازنشستگی شما عالی است. فلدکیرش یک شهر قرون وسطایی و دومین شهر پرجمعیت در فورارلبرگ است. یکی از بهترین راه‌ها برای دیدن زیبایی‌های شهر در دوران بازنشستگی، شگفت‌انگیز کردن ساختمان‌های قدیمی، فواره‌های جذاب و قلعه‌های تاریخی است.

برگنز

برگنز با منظره ای خیره کننده از دریاچه زیبای کنستانس، سبک زندگی آرامی را به بازنشستگان ارائه می دهد. برگنتس به خاطر محبوب ترین جشنواره اروپایی، جشنواره برگنتس، که هر ماه جولای و آگوست برگزار می شود، شناخته شده است. در این مدت، برگنز پذیرای هزاران بازدید کننده و چهره های برجسته اپرا و نوازندگان بزرگ است. اگر می خواهید با افراد جدیدی آشنا شوید و از فرهنگ زیبای هنری اتریش لذت ببرید، این زمان بسیار خوبی خواهد بود.

جستجو