سی تی ویزا CTvisa

ویزای تحصیلی فنلاند

فهرست مطالب

فنلاند به داشتن یکی از بهترین سیستم های آموزشی در جهان شناخته شده است. تقریباً نیمی از جمعیت آن دارای مدرک بالاتر هستند. و جای تعجب نیست زیرا برنامه های تحصیلی متنوعی ارائه می دهد و هزینه تحصیل برای ساکنان آن و برای دانشجویان اتحادیه اروپا رایگان است.

حتی برای دانشجویان بین المللی، هزینه تحصیل بسیار مقرون به صرفه است و اتباع کشورهای ثالث به دلیل سیاست فرصت های برابر فنلاند می توانند از حقوقی مشابه هر دانشجویی برخوردار شوند. با این حال، به عنوان یک شهروند کشور ثالث به احتمال زیاد برای تحصیل در آنجا به ویزای دانشجویی فنلاند نیاز خواهید داشت.

ویزای تحصیلی فنلاند
ویزای تحصیلی فنلاند

آیا برای تحصیل در فنلاند به ویزا نیاز دارم؟

اتباع کشورهای ثالث برای تحصیل در فنلاند نیاز به ویزا دارند. هرکسی که از کشورهای فهرست شده در زیر نباشد، تبعه کشور ثالث است:

  • منطقه شنگن یا EEA/EU.
  • ایالات متحده، ژاپن، استرالیا، نیوزلند، جمهوری آندورا، موناکو، سن مارینو و شهر واتیکان و هر کشور دیگری که با فنلاند موافقت نامه ویزا داشته باشد.

دانشجویانی که می توانند بدون ویزا در فنلاند تحصیل کنند فقط می توانند به مدت 90 روز این کار را انجام دهند، اگر برنامه تحصیلی آنها بیشتر طول بکشد، باید تا پایان تحصیل خود به عنوان اقامت موقت در فنلاند ثبت نام کنند.

دانشجویان بین المللی که برای تحصیل به ویزا نیاز دارند می توانند برای ویزای شینگن یا ویزای دانشجویی بلند مدت اقدام کنند.

دانشجویانی که برنامه تحصیلی آنها فقط 90 روز طول می کشد باید برای ویزای تحصیلی شینگن اقدام کنند.

شرایط ویزای دانشجویی فنلاند

این مدارک لازم است که باید به درخواست ویزا پیوست کنید:

  • در زمان درخواست باید پاسپورت معتبر داشته باشید. پاسپورت شما در صورتی معتبر تلقی می شود که در طی 10 سال گذشته صادر شده باشد و تا سه ماه دیگر پس از خروج شما از فنلاند منقضی نمی شود.
  • عکس هویت تصویر هویت اخیر باید بخشی از برنامه باشد. هنگام عکس گرفتن از قوانین ویزای شینگن پیروی کنید.
  • کپی بیو صفحه پاسپورت در سال‌های اخیر، فنلاند اکنون از متقاضیان هر نوع ویزا می‌خواهد که یک کپی از صفحه بیوگرافی پاسپورت خود را پیوست کنند.
  • مدرک ثبت نام شما باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد برای یک برنامه تحصیلی در یکی از دانشگاه های فنلاند پذیرفته شده اید.
  • بیمه سلامت. شما همچنین باید بیمه درمانی دانشجویی بین المللی ارائه دهید که انواع اورژانس های پزشکی را پوشش می دهد و در طول اقامت شما در فنلاند معتبر است.
  • تمکن مالی کافی شما باید حداقل 560 یورو در ماه در حساب بانکی شخصی خود داشته باشید که هزینه های روزانه در طول تحصیل را پوشش می دهد.
  • مدرک پرداخت شهریه شما باید مدرکی ارائه دهید که ثابت کند شهریه خود را پرداخت کرده اید، اگر این کار را نکرده اید، باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد توانایی مالی کافی برای پرداخت هزینه را دارید.
  • مدارک تحصیلی. اگر شما برنده بورسیه تحصیلی هستید که هزینه تحصیل شما را پوشش می دهد، باید گواهی ارائه کنید که ثابت کند از نظر مالی توسط بورسیه حمایت می شوید.
  • اسناد وضعیت مدنی این به مدارکی مانند شناسنامه، مجوز ازدواج، طلاق، سند فرزندخواندگی و غیره اشاره دارد.
  • مدارک گواهی قبلی اینها برای دانشجویان مدرک تحصیلی و دانشجویان مبادله الزامی نیست.

الزامات واجد شرایط بودن

برای واجد شرایط بودن برای ویزای دانشجویی باید این معیارها را نیز رعایت کنید:

  • شما باید در یک دانشگاه در فنلاند ثبت نام کنید، به این معنی که قبل از درخواست ویزای خود باید برای برنامه تحصیلی خود اقدام کنید.
  • شما نباید ممنوعیت سفر برای منطقه شنگن داشته باشید.
  • شما نباید هیچ اتهام کیفری داشته باشید.
  • شما نباید خطری برای فنلاند و منافع آن باشید.

*لطفاً توجه داشته باشید که مقامات فنلاند این حق را برای خود محفوظ می دارند که مدارک اضافی مورد نیاز را درخواست کنند.

چگونه برای ویزای دانشجویی فنلاند اقدام کنیم؟

نحوه درخواست ویزای دانشجویی فنلاند به این صورت است:

  • برای دانشگاه اقدام کنید.
  • برای ویزای دانشجویی اقدام کنید.
  • به یک ماموریت محلی فنلاندی بروید.
  • منتظر جواب باشید
  • به فنلاند بروید.

برای دانشگاه اقدام کنید

به عنوان یک دانشجوی آینده بالقوه در فنلاند، اولین کاری که باید انجام دهید این است که دانشگاهی را در آنجا پیدا کنید که مناسب برنامه تحصیلی شما باشد. به محض اینکه مدرسه ای را در ذهن دارید، باید در دانشگاه درخواست دهید. در صورت عدم پذیرش، ویزای دانشجویی دریافت نمی کنید. ارائه مدرک ثبت نام الزامی است.

برای ویزای دانشجویی اقدام کنید

پس از دریافت نامه پذیرش، می توانید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. در این مورد، شما در واقع به یک مجوز اقامت بر اساس تحصیل نیاز دارید. فرآیند درخواست مجوز با ایجاد یک حساب کاربری در اینجا شروع می شود . پس از ایجاد یک حساب کاربری، فرم درخواست “اجازه اقامت بر اساس برنامه تحصیلی” را در خدمات الکترونیکی انتخاب کنید.

درخواست آنلاین را با اطلاعات صحیح پر کنید و درخواست خود را ارسال کنید. شما باید کپی های اسکن شده مدارک مورد نیاز (به بالا مراجعه کنید) را به درخواست خود پیوست کنید.

اگر به احتمال زیاد نمی توانید درخواست آنلاین را پر کنید، می توانید به سفارت یا کنسولگری محلی مراجعه کرده و شخصاً یک درخواست کاغذی را پر کنید.

به یک ماموریت محلی فنلاندی بروید

هنگامی که درخواست خود را از طریق خدمات الکترونیکی ارسال کردید، باید برای اثبات هویت خود به سفارت بروید و اثر انگشت خود را ارسال کنید. تمام مدارکی را که در سرویس آنلاین ارسال کرده اید با خود بیاورید. علاوه بر این، باید هزینه درخواست را در سفارت/کنسولگری پرداخت کنید.

اگر شخصاً درخواست دهید، به همین ترتیب از شما خواسته می شود که اثر انگشت خود را ارسال کرده و هزینه را بپردازید.

همچنین ممکن است از شما خواسته شود که برای مصاحبه بنشینید. این مصاحبه صرفاً برای درک شخصیت شما و دلایل شما برای تحصیل در فنلاند است.

منتظر جواب باشید

پس از ارسال درخواست خود باید صبورانه منتظر پاسخ باشید. اداره مهاجرت فنلاند درخواست های دانشجویان را به عنوان اولویت اصلی ارزیابی می کند، بنابراین زمان رسیدگی در اسرع وقت انجام می شود.

به خصوص اگر چیزی را در درخواست خود گم کرده باشید و سفارت برای ارسال مدارک گمشده با شما تماس بگیرد، زمان متفاوت خواهد بود، اما، زمان معمول بررسی درخواست معمولاً بین 1 تا 3 ماه است.

به محض اینکه درخواست شما تایید شد، اداره مهاجرت فنلاند کارت اقامت شما را به سفارت می فرستد و می توانید آن را تحویل بگیرید و به فنلاند بروید.

به فنلاند بروید

پس از بررسی درخواست شما، پاسخی در مورد ویزای خود دریافت خواهید کرد.

هنگامی که درخواست ویزای دانشجویی شما آماده شد، می توانید به فنلاند بروید. به محض ورود به فنلاند، می توانید در اداره مهاجرت محلی ثبت نام کنید تا وضعیت موقت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی ثبت شود.

هزینه ویزای دانشجویی فنلاند چقدر است؟

هزینه هزینه بستگی به درخواست شما از طریق خدمات الکترونیکی یا حضوری دارد.

  • هزینه درخواست آنلاین: 350 یورو
  • هزینه درخواست کاغذ: 450 یورو

مدت اعتبار ویزای دانشجویی فنلاند چقدر است؟

ویزای دانشجویی فنلاند دو سال اعتبار دارد. اگر برنامه تحصیلی شما کمتر از دو سال طول بکشد، ویزا فقط برای مدت برنامه تحصیلی شما معتبر خواهد بود.

تمدید ویزای دانشجویی فنلاند

ویزای شما برای مدت زمان برنامه شما معتبر است، اگر به دلایلی برنامه تحصیلی شما طولانی تر شود، می توانید مجوز دانشجویی خود را تا پایان تحصیل تمدید کنید.

آیا می توانم اعضای خانواده ام را با خود بیاورم؟

بله، تو میتونی. خانواده شما می توانند بر اساس روابط خانوادگی برای اجازه اقامت درخواست دهند. پس از آن، آنها می توانند در صورت اشتغال به مجوز اقامت بر اساس کار تغییر کنند.

آیا می توانم با ویزای دانشجویی فنلاند کار کنم؟

اگر کار شما با مدرک تحصیلی شما مرتبط باشد، می توانید آزادانه با ویزای دانشجویی کار کنید، اما اگر در مشاغل دیگری کار می کنید، در طول ترم تحصیلی خود فقط 25 ساعت در هفته مجاز به کار هستید.

آیا می توانم بعد از فارغ التحصیلی بمانم؟

بله، تو میتونی. گزینه های مختلفی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که می خواهند پس از پایان دوره تحصیلی خود در فنلاند بمانند.

  • ویزای کاری. اگر بعد از فارغ التحصیلی شغلی پیدا کردید، می توانید برای ویزای کار درخواست دهید و با مجوز بر اساس اشتغال به زندگی در فنلاند ادامه دهید.
  • ویزای جویندگان کار اگر شغل ندارید اما می‌خواهید در فنلاند بمانید و کار کنید، می‌توانید برای ویزا درخواست دهید که به شما امکان می‌دهد برای یک سال در فنلاند بمانید و در جستجوی کار هستید. وقتی شغلی پیدا کردید باید برای یک مجوز کار معمولی درخواست دهید.
  • ویزای پژوهشی اگر می خواهید در یک پروژه تحقیقاتی یا در یک مرکز تحقیقاتی کار کنید، می توانید برای ویزای پژوهشی اقدام کنید. این ویزا به شما اجازه می دهد که فقط در این زمینه کار کنید.

تغییر از ویزای دانشجویی به ویزای کاری

اگر توانستید شغلی را در فنلاند تضمین کنید، می‌توانید ویزای دانشجویی خود را به ویزای کار یا ویزای پژوهشی، بسته به جایی که علاقه دارید تغییر دهید. ویزای کار معمولاً برای یک سال اعتبار دارد اما تا زمانی که شغل دارید قابل تمدید است.

آیا می توانم از طریق ویزای دانشجویی اقامت دائم دریافت کنم؟

پس از پایان تحصیلات، ویزای دانشجویی دیگر معتبر نیست. برای دریافت اقامت دائم باید حدود 5 سال ساکن فنلاند باشید. ویزای دانشجویی فقط برای دو نفر معتبر است.

اگر می خواهید برای اقامت دائم اقدام کنید، باید یک شغل، کارآموزی، پروژه تحقیقاتی و غیره را پس از فارغ التحصیلی برای خود آماده کنید تا بتوانید از ویزای دانشجویی به ویزای کاری تغییر دهید. با ویزای کار، پس از گذراندن 5 سال در فنلاند، می توانید برای اجازه اقامت دائم اقدام کنید.

جستجو