ویزای توریستی اتریش

فهرست مطالب

بین پیست‌های اسکی ایده‌آل، منظره‌های زیبای کوهستان، دریاچه‌های شگفت‌انگیز و شهرهای تاریخی بزرگ، اتریش مقصدی عالی برای یک سفر سرگرم‌کننده به نظر می‌رسد. با قرار گرفتن در قلب اروپا، شما فقط با ماشین کوتاهی از سایر کشورهای اروپایی فاصله خواهید داشت. ناگفته نماند که می توانید از بهترین شیرینی های اتریشی در قهوه خانه های معروف اتریش لذت ببرید.

اما، قبل از اینکه چمدان‌های خود را ببندید و به اتریش بروید، باید بدانید که بازدید از اتریش برای همه آسان نیست. حتی اگر همه چیز را برنامه ریزی کرده باشید، ممکن است یک عنصر مهم را از دست داده باشید. ویزای توریستی اتریش

لازم نیست همه افراد ویزای توریستی داشته باشند، اما اکثریت خارجی ها بسته به عوامل متعددی به آن نیاز دارند. روند درخواست ویزا کمی پیچیده است و به همین دلیل است که در زیر تمام اطلاعات در مورد نیاز به ویزا یا خیر و توضیح دقیق در مورد شرایط ویزای توریستی اتریش را خواهید دید.

ویزای توریستی اتریش
ویزای توریستی اتریش

آیا به ویزای توریستی اتریش نیاز دارم؟

بستگی دارد. متأسفانه پاسخی «بله» یا «خیر» برای این سؤال وجود ندارد. ممکن است بر اساس اینکه اهل کجا هستید، چرا به اتریش می روید و مدت زمانی که می خواهید بمانید، به ویزا نیاز داشته باشید. اگر ساکن منطقه شنگن یا EEA/EU هستید ، نیازی به ویزای توریستی اتریش ندارید .

علاوه بر این، بازدیدکنندگان از ایالات متحده، کانادا، ژاپن، نیوزلند، استرالیا، شاهزاده آندورا، جمهوری سن مارینو یا هر کشور دیگری که با اتریش توافق نامه ویزا داشته باشد می توانند بدون ویزا از اتریش بازدید کنند. تا 90 روز

در اینجا می توانید توضیحات طولانی تری در مورد افرادی که برای بازدید از اتریش به ویزا نیاز دارند، بیابید.

*لطفاً به خاطر داشته باشید که در حال حاضر به دلیل محدودیت‌های کووید، اتریش در قرنطینه است و همه سفارت‌ها ویزای توریستی صادر نمی‌کنند. با دفتر محلی خود چک کنید.

شرایط ویزای توریستی اتریش

زمانی که برای ویزای توریستی درخواست می کنید باید مدارکی را تهیه کنید. برای درخواست ویزای خود به موارد زیر نیاز دارید:

  • گذرنامه. لطفاً هنگام درخواست از معتبر بودن پاسپورت خود اطمینان حاصل کنید . داشتن گذرنامه ای الزامی است که در طی 10 سال گذشته صادر شده باشد و در طول بازدید شما منقضی نمی شود. پاسپورت شما نیز باید دو صفحه خالی داشته باشد.
  • فرم درخواست ویزا شما باید فرم آنلاین را پرینت کنید، آن را با اطلاعات شخصی خود پر کنید و آن را امضا کنید. پس از آن، شما باید فرم را به مدارک خود پیوست کنید (در صورت صغیر، والدین / قیم قانونی باید امضا کنند).
  • عکس های هویتی شما باید دو عکس اخیر را در کنار اسناد خود داشته باشید. تصاویر باید از قوانین عکس ویزای شینگن پیروی کنند .
  • بیمه مسافرتی شینگن . شما باید بیمه مسافرتی به مبلغ 30000 یورو داشته باشید. بیمه مسافرتی شینگن باید تمام مسائل پزشکی یا اورژانسی که ممکن است رخ دهد را پوشش دهد .
  • مدرک اقامت در اتریش . شما باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد در طول مدت اقامت خود محل اقامت خود را تضمین کرده اید. این می تواند یک قرارداد رزرو یا اجاره هتل باشد.
  • اثبات ثبات مالی برای دریافت ویزا، باید مدارکی ارائه دهید که نشان دهد می توانید اقامت خود در اتریش را از نظر مالی حمایت کنید. با نمایش صورت حساب بانکی خود می توانید این کار را انجام دهید .
  • نامه هدف. شما همچنین باید یک نامه پوششی بنویسید که در آن دلیل خود را برای بازدید، مدت زمان اقامت خود بیان کنید و برنامه های سفر خود را به طور خلاصه توضیح دهید.
  • اسناد احوال مدنی . برای ویزای شینگن اتریش، باید یک کپی از وضعیت مدنی خود، یا گواهی تولد یا مجوز ازدواج، ضمیمه کنید.
  • هزینه ویزا. هنگامی که برای ویزای توریستی اتریش درخواست می کنید، باید هزینه ای بپردازید و رسید را به مدارک خود پیوست کنید. هزینه ویزا به مشخصات و نوع ویزا بستگی دارد (به زیر مراجعه کنید).
  • یک دستور کار سفر. شما همچنین باید یک برنامه سفر دقیق برای سفر خود ارائه دهید.
  • کپی ویزای شینگن قبلی اگر قبلاً ویزای شینگن برای شما صادر شده است، باید کپی هایی از آن را نیز به اسناد خود پیوست کنید.
  • دعوتنامه . اگر یکی از اعضای خانواده یا دوست شما را به اتریش دعوت کرده است، باید مدرک دعوت را ارائه دهید.
  • نامه استخدام. اگر شاغل هستید باید نامه استخدامی صادر شده توسط کارفرما را به همراه بقیه مدارک ارسال کنید.

به یاد داشته باشید: تمام مدارک شما باید به زبان انگلیسی یا آلمانی باشد، اگر اینطور نیست، باید آنها را ترجمه کنید. ترجمه باید توسط مترجم معتبر انجام شود.

چگونه برای ویزای توریستی اتریش اقدام کنیم؟

هنگامی که می خواهید برای ویزای توریستی شینگن درخواست دهید، چند مرحله ساده را دنبال کنید:

  1. فرم درخواست ویزا را دانلود کنید . اولین کاری که باید انجام دهید این است که فرم را پر کنید و مطمئن شوید که آماده است.
  2. تمام مدارک خود را جمع آوری کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک ذکر شده در بالا آماده و به روز هستند.
  3. قرار گذاشتن . شما نمی توانید هر زمان که آماده باشید فقط مدارک را ارسال کنید، بلکه باید از سفارت/کنسولگری وقت بگیرید و آنها را ارسال کنید.
  4. برای مصاحبه آماده شوید. احتمالاً از شما خواسته می شود که برای مصاحبه ای بنشینید که در آن به چند سؤال در مورد خود و سفر خود پاسخ دهید.
  5. منتظر جواب باشید پس از ارسال درخواست، باید منتظر بمانید تا به شما ویزا داده شود یا خیر.

کجا باید درخواست داد؟

شما باید در مقام رسمی محلی خود درخواست دهید. این می تواند یک سفارت یا کنسولگری یا نمایندگی رسمی دولت اتریش باشد که می تواند ویزا صادر کند. اینها به کشور شما بستگی دارد، می توانید از مولد آنلاین برای یافتن نزدیکترین مرجع نمایندگی استفاده کنید.

با ویزای توریستی اتریش کجا می توانم بروم؟

با ویزای توریستی اتریش، تا زمانی که ویزای شما معتبر است، می توانید از هر کشوری در منطقه شینگن دیدن کنید. منطقه شینگن از 29 کشور در اروپا تشکیل شده است و با ویزای شینگن یکنواخت می توانید آزادانه بین این کشورها رفت و آمد کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که اگر قصد دارید به غیر از اتریش از کشورهای دیگری نیز دیدن کنید، همچنان باید برای دریافت ویزا در نمایندگی اتریش درخواست دهید زیرا مقصد اصلی شما این است.

چه مدت می توانم با ویزای توریستی در اتریش بمانم؟

ویزای توریستی شینگن تا 90 روز در یک دوره 180 روزه معتبر است . اگر قصد دارید از کشورهای دیگر در منطقه شینگن دیدن کنید، آن روزها نیز محاسبه می شود.

اگر لازم باشد بیشتر بمانم چه؟

در مواردی که نیاز به اقامت طولانی تری دارید، می توانید برای تمدید ویزا اقدام کنید. با این حال، دریافت تمدید بسیار دشوار خواهد بود.

تمدید به ندرت اعطا می شود مگر اینکه دلیل بسیار خوبی برای تمدید داشته باشید. به طور کلی، به دلایل زیر به شما تمدید ویزا داده می شود:

  • دلیل شخصی قوی این می تواند مرگ غیرمنتظره یک خانواده یا دوست یا عروسی غیرمنتظره یکی از دوستان یا اعضای خانواده باشد.
  • دلایل بشردوستانه شما می خواهید بمانید تا به کسی کمک کنید، چه از نظر مالی، چه از نظر عاطفی یا پزشکی.
  • فورس ماژور. یک اتفاق غیرمنتظره رخ داد که مانع از بازگشت شما به کشورتان شد. این می تواند یک بیماری همه گیر جهانی، یک فاجعه طبیعی یا یک وضعیت سیاسی دشوار در کشور شما باشد.
  • ورود دیرهنگام اگر دیرتر از زمان صدور ویزای خود وارد اتریش شده اید، می توانید درخواست تمدید کنید، به عنوان مثال، اگر ویزای شما به مدت 15 روز اعتبار داشته است و در روز شانزدهم وارد اتریش شده اید، می توانید درخواست تمدید به همان میزان کنید. زمان.

علاوه بر این، اگر قصد دارید بیش از 90 روز اقامت داشته باشید، می توانید برای ویزای ملی D درخواست دهید. این نوع ویزا به شما اجازه می دهد تا حداکثر 6 ماه در اتریش بمانید و برای اجازه اقامت اقدام کنید که می تواند از یک تا پنج سال اعتبار داشته باشد. شرایط درخواست و فرآیند ویزای D کم و بیش یکسان است.

مدت زمان دریافت ویزای توریستی اتریش چقدر است؟

اکثر اوقات بررسی درخواست شما حداکثر 15 روز طول می کشد. مواردی وجود دارد که ممکن است بیشتر طول بکشد، اما هر مشکلی که پیش بیاید به شما اطلاع داده خواهد شد.

حتما ایمیل خود را چک کنید زیرا سفارت به شما اطلاع می دهد که آیا ویزا تایید شده است یا خیر. بعدش میتونید برید و ویزاتون رو تحویل بگیرید یا سفارت با پیک براتون میفرسته.

هزینه ویزای توریستی شینگن اتریش چقدر است؟

هزینه ویزای توریستی اتریش با توجه به مشخصات فردی که برای ویزا درخواست می کند متفاوت است.

  • هزینه ویزای شینگن برای بزرگسالان: 80 یورو
  • هزینه ویزای شینگن برای کودکان بین 6 تا 12 سال: 40 یورو
  • هزینه ویزای شینگن برای کودکان زیر 6 سال: رایگان
  • هزینه ویزای شینگن برای شهروندان فدراسیون روسیه، اوکراین، آلبانی، بوسنی و هرزگوین، مقدونیه، مونته نگرو، صربستان، مولداوی و گرجستان: 35 یورو
سی تی ویزا راهنمای جامع و به روز سال ۲۰۲۴ برای ویزا و اقامت - مقالات دیگر👇
جستجو